ניהול תדמית ברשת האינטרנט – איך עושים זאת נכון

ניהול מוניטין בגוגל

ניהול תדמית ברשת האינטרנט הוא לא עניין של מה בכך, וכדי לא ליפול ברשת, צריך לפעול במספר זירות במקביל : רשתות חברתיות, בניית אתר בית, פורומים מקצועיים, פרסומים באתרים חיצוניים ועוד.

אז איך בדיוק עושים את זה?

רשתות חברתיות

פעילות ברשתות חברתיות כגון פייסבוק היא כיום אחד הכלים העיקריים באמצעותם מבצעים ניהול תדמית באינטרנט. אם אתם משתמשים בדף עסקי, אתם חייבים לעצב לעצמכם תמונת כותרת שתיראה טוב ותייצג אתכם באופן נאמן. תמונה בלתי מושקעת או תמונה מאתרי תמונות היא לא פתרון מספיק טוב (למשל, אם אתם טכנאי מחשבים, אל תשימו סתם תמונה של מחשב על רקע לבן ומברג פיליפס…). חשוב מאוד לקחת תמונה שצילמתם בעצמכם כדי לתת לדף טאצ' אישי. עוד צעד קטן של ניהול תדמית רשת נכון.

עליכם גם לפרסם סטאטוסים עם קישורים למקומות אחרים ברשת בהם אתם מוזכרים או לכתוב טיפים יומיים קצרים כדי להיראות כמה שיותר מקצועיים. אם גולש שואל שאלה או אפילו מתלונן, ענו לו בסבלנות והראו לשאר האוהדים של הדף שאתם לא מתעלמים ממנו. כן, ניהול תדמית באינטרנט כולל גם לעיתים אינטראקציה ישירה.

אם אתם מנהלים פרופיל פרטי, נסו להתערות בקבוצות דיון ולתת טיפים ועצות לשאר הגולשים. אם אתם לא רוצים להפוך לטרולים, כבדו את חוקי הקבוצה ואל תהפכו אותה ללוח מודעות מטעמכם, מכיוון שזוהי דרך בטוחה למצוא את עצמכם מחוצה לה…

בניית אתר בית

ניהול תדמית ברשת לא יכול להיות שלם בלי בניית אתר מכיוון שאם מחפשים את השם שלכם בגוגל, לשם אתם רוצים שהלקוחות שלכם יגיעו. כמו העמוד בפייסבוק, גם דף הבית צריך להיות מכובד, אבל לא רשמי מדי. תנו לגולשים את ההרגשה שאתם פונים אליהם בגובה העיניים מבלי לדבר איתם רק בסיסמאות שיווקיות, כך הם יעריכו אתכם יותר. בדיוק באותו אופן, חשוב שהאתר לא יהיה רק תדמיתי – אינפורמטיבי, אלא יכלול גם מדריכים או אפילו בלוג שעוסק בתחום המקצועי שלכם. (אפילו תחומים "משעממים" כמו ראיית חשבון יכולים להפוך למעניינים אם כותבים עליהם בצורה מובנת וברורה גם להדיוטות).

באמצעות אתר בית מושקע תוכלו גם לדחוק תוצאות שליליות עליכם בגוגל ביתר קלות בעזרת קידום אתרים אורגני.

פורומים מקצועיים ובלוגיםניהול תדמית ברשת

פורומים מקצועיים הם עדיין המקום הכי טוב ברשת להפגין את הידע המקצועי שלכם : לא משנה אם מדובר בפורום של ייעוץ משפטי, פורום בנושא רפואה או פורום של מעצבי גינות, נסו שיהיה לכם קול בפורום והקפידו לכתוב הודעות מפורטות ככל הניתן תוך כדי שאתם תורמים לדיון. אם הנהלת הפורום מאפשרת זאת, שימו בחתימה שלכם קישור לאתר הבית ואת התפקיד הרשמי שלכם.

הדבר נכון גם לגבי בלוגים: ברשת לא חסרים בלוגים מקצועיים, הגיבו בבלוגים האלו תגובות ענייניות עם קישור לאתר הבית שלכם וכך תקבלו גם תנועה ממוקדת בחינם. אם יש לכם את היכולת לפתוח בלוג באתר שלכם ולפרסם בו על בסיס שבועי, זה  בכלל טוב.

פרסום מאמרים באתרים חיצוניים

נכון, ניהול תדמית ברשת יכול לעבוד טוב גם עם פרסום באתרי העיתונות והפורטלים הגדולים. אין מי שלא רוצה לפרסם מאמר ב – ynet  או בוואלה, אבל לא תמיד צריך לכוון כל כך גבוה: מצאו אתרים מובילים בתחום שלכם שיש להם קהל קוראים נאמן ובקשו מבעל האתר או העורך שלו לפרסם פוסט אורח. פוסטים אורחים אמנם צריכים להיות מושקעים ואיכותיים במיוחד, אבל מבחינת ניהול תדמית באינטרנט, הם שווים זהב בזכות החתימה בסוף הפוסט והתגובות המפרגנות שתקבלו (גם הקישור חזרה לאתר הבית שלכם לא יכול להזיק מבחינת קידום אתרים).

בצעו פעילות אופליין משלימה

אם יש לכם את היכולת ואת האנרגיה לארגן כנסים או אפילו מפגשים יותר מצומצמים דרך אתר האינטרנט שלכם או רשתות חברתיות, עשו זאת. כך תהפכו לאקטיביים יותר ותוכלו ליצור רשת נטוורקינג צפופה ואפקטיבית שבתורה תגביר את הנראות שלכם גם בתוך הרשת וחוזר חלילה.

השאר תגובה