תפריט סגור

ניהול מוניטין ברשת – 5 כלים שיעזרו לכם

ניהול מוניטין באינטרנט

בתוך כל שפע המידע שקיים היום ברשת, לפעמיים נראה שקשה לנו למצוא את הידיים ואת הרגליים בכל מה שקשור לאזכורים עלינו בתוצאות מנועי החיפוש, פורומים, אתרים, רשתות חברתיות ועוד. וככל שרשת האינטרנט הולכת ומתרחבת, כך ניהול מוניטין ברשת הופך למשימה מאתגרת יותר.

למרבה המזל, יש מספר לא מבוטל של כלים לניהול מוניטין ברשת שיכולים לעזור לנו בניתוח והבנה של המקום בו אנחנו עומדים ושל מה בדיוק אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר אותו. הנה חמשת הכלים הטובים ביותר שמצאנו :

1.גוגל אלטרסגוגל אלרטס הוא כלי קטן, אבל שימוש מאוד של גוגל שמאפשר לנו לקבל התראה כל פעם שמתווספת תוצאות חיפוש חדשה עם השם שלנו בגוגל. כך אנחנו יכולים לנטר תוצאות חיפוש בעייתיות ולטפל בהן כשהן עוד קטנות… אפשר גם לראות תוצאות קודמות לפי הוותק שלהם בחודשים או שנים.

2.באז סומובאז סומו הוא כלי שמאפשר למדוד את ההשפעה החברתית של נושאים שונים כגון מספר השיתופים בפייסבוק או בטוויטר על פני תקופות זמן ארוכות או קצרות, כמו גם לספק התראות בדומה ל – Google Alerts ישירות לדואר האלקטרוני. אפשר בקלות להשתמש בבאז סומו עבור ניהול מוניטין ברשת אם מקלידים בו שם של אדם או חברה שיש בהם עניין. גרסת הפרו בתשלום (מתחילה ב – 99$ לחודש) מאפשרת גם ליצור רשימות של תוצאות מותאמות אישית וכך לעקוב אחרי האזכורים שלנו בצורה טובה יותר.

3.Trackurטראקור הוא כלי ייעודי לניהול מוניטין ולכן הוא סורק לא רק רשתות חברתיות, אלא גם דפי אינטרנט, סקירות, פורומים ובלוגים. מלבד התראות כמו ששאר הכלים מציעים, הוא מאפשר לנהל מוניטין של חברות שלמות על פי שמות מותגים, מוצרים, שמות עובדים של החברה, מתחרים ועוד. את המידע ניתן לייצא לקובץ אקסל או פיד RSS. עוד תכונה יוצאת דופן היא זיהוי הסנטימנט של האזכורים השונים והצמדת מדד השפעה לכל גורם שאחראי להם. הכלי נמצא בטווח מחירים בינוני ומתחיל מ – 97$ לחודש לתוכנית הבסיסית עם עשרה ימי התנסות בחינם.

4.RankurRankur מהווה סט שלם של כלים לניהול מוניטין ברשתות חברתיות – מלבד מציאת אזכורים ברשתות חברתיות, אתרי חדשות ובלוגים, הוא מאפשר לנהל את כל הנוכחות במדיה החברתית ממקום אחד, כולל תזמון של פוסטים, מענה ללקוחות ומעקב אחרי לידים. בדומה לטראקור, גם כאן אפשר למצוא את הסנטימנט של המגיבים ומיהם בעלי הדעה המשפיעים ביותר.  הכלי מציע תוכנית חינמית מוגבלת למדי ותוכניות בתשלום החל מ – 24$ לחודש.

הדוחות של הכלי ניתנים להתאמה אישית ולסינון על פי אזורים גיאוגרפים, שפות, מין, קבוצת גיל ועוד, ויש אפילו אופציה מיוחדת לראות את הנושאים הפופולאריים ביותר על גבי ענן תגיות (בדומה לבלוגים). לסיום, יש לכלי גם API ייחודי שמאפשר לנצל את היכולות שלו באמצעות אתרים או אפליקציות חיצוניות.student-849826_1280

5.Social Mention  – Social Mention הוא כלי חינמי לחלוטין שמספק מנוע חיפוש לאזכורים ברשת. היתרון שלו על פני חיפוש רגיל בגוגל מתבטא בחיפוש בזמן אמת והיכולת שלו לנתח את המידע לפי מספר מרשים של פרמטרים, למשל :

  • עוצמה (חוזק)
  • סנטימנט
  • תשוקה (הסבירות שקבוצות של גולשים ידברו על הנושא שוב ושוב)
  • המרווח הממוצע בין עדכון לעדכון
  • מילות מפתח בולטות
  • המשתמשים הפעילים ביותר
  • המקורות הפופולאריים ביותר

ועוד…

החיסרון הבולט ביותר של הכלי הוא שאי אפשר לקבוע לו תזמון אוטומטי ולכן הוא דורש חיפוש ידני כל פעם שרוצים לראות תוצאות (למרות שאפשר לייצא את המידע לקובץ חיצוני). כמו כן, בזמן שבדקנו את הכלי, האפשרות לקבל התראות הייתה מכובה, כך שלא כדאי להסתמך על האופציה הזו יותר מדי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.