תפריט סגור

מיתוג אישי ברשתות חברתיות

מיתוג אישי ברשתות חברתיות משפיע על האופן בו אנחנו נתפסים בעיני גולשים אחרים, הבוס בעבודה (או מעסיק פוטנציאלים), קולגות ועוד. אף אחד לא רוצה להיתפס עם המכנסיים למטה ולהפוך להיות בדיחה בעיני 1.6 מיליארד אנשים (בפוטנציה, בפוטנציה…), אבל מסתבר שהרבה יותר מדי מאתנו עדיין לא מבינים את הדינמיקה שיש ברשתות חברתיות ואיך צריך להתנהג בהן בצורה נכונה. כדי לדעת איך רצוי להתנהג לא צריך לעבור קורס נימוסים אנגלי, אבל בהחלט יש מספר טיפים שיוכלו לעזור לכם ולגרום כאמור לגולשים אחרים להעריך ולכבד אתכם יותר.

כשמדובר על מיתוג אישי ברשתות חברתיות דבר ראשון ודי בסיסי הוא להיזהר עם כל מה שאנחנו כותבים ומעלים לסטטוסים האישיים שלנו ולעמוד הפרופיל (כולל תמונות כמובן, אבל את זה אנחנו מניחים שכל מי שלא נחת כרגע מהירח יודע…). עדיף לא למתוח את החבל יותר מדי ולא לכתוב דברים שעלולים לגרום לגולשים אחרים להסתכל עליכם בעין עקומה. למשל, אם היית בדייט שעצבן אותך בערב האחרון, אולי זה לא המקום לעשות לבחור המסכן שיימינג, מכיוון שאז את עלולה לעורר את כעסך על חלק מן הגולשים  (במיוחד מן המין הגברי) אפילו אם תקבלי גם כמה תגובות  מעודדות…. (וכמובן כדי שלא נצא שוביניסטים, גם ההפך הוא הנכון).

באותו האופן ומאותן סיבות בדיוק, לא כדאי לכתוב פוסטים שמכלילים או יוצרים סטיגמה על קבוצה שלמה של גולשים.

מיתוג מקצועי למחצה

אם אתם נכנסים לפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות גם לצרכי עבודה והמיתוג האישי שלכם חופף למיתוג המקצועי שלכם בתור אינדיבידואלים (בשונה ממיתוג עסקי שמתרכז בעיקר בדפים עסקיים ומודעות), נסו להישאר כמה שיותר מקצועיים גם בפוסטים אותם אתם כותבים. תנו לגולשים אחרים טיפים מקצועיים מהניסיון שלכם ואל תיכנסו לריבים אישיים וקטנוניים עם גולשים אחרים : בכל מקום ואפילו בקבוצות מקצועיות יהיו תמיד את אלו שינסו ליצור פרובוקציות ולהוכיח לכולם שהם טועים והם צודקים (סוג של טרולים), אבל אתם ממש לא רוצים שיתפסו אתכם ככאלו… לכן היו חכמים, אל תכניסו את עצמכם למקומות שאתם לא רוצים להיות בהם מלכתחילה.מיתוג אישי ברשתות חברתיות

בנוסף, אם אתם יכולים לפתוח קבוצות בעצמכם ולנהל אותם תוך כדי יצירת דיונים מעניינים ולא רק מענה על שאלות ישירות, קחו יוזמה ועשו זאת, זה יועיל מאוד למיתוג האישי שלכם בתור בעלי סמכא בתחום שלכם.

הגדרות פרטיות

אז מיתוג אישי ברשתות חברתיות, איך להתנהג כבר למדנו, אבל מה לגבי הגדרות הפרטיות שגם להן יש תפקיד חשוב בכל מה שקשור למי יכול לראות חלקים מהפרופיל שלנו או פוסטים שאנחנו מעלים ומי לא? בדרך כלל הגדרות ברירות המחדל יתאימו לרוב המכריע של הגולשים, אבל בכל זאת כדי שנעבור עליהן בהקשר של מיתוג אישי:

  • מי יכול לראות את התוכן שאנחנו מעלים : בדרך כלל עדיף להשאיר את האופציה של הגבלה רק לחברים או עוקבים פעילה אם היא אפשרית. הסיבה לכך היא שברגע שאנחנו הופכים הכול לציבורי, גם גוגל יכולים לאנדקס (להציג) את התוכן ואז גם המיתוג שלנו בגוגל עשוי להיות מושפע מכל פסיק שאנחנו כותבים ברשת החברתית.
  • הצגת חברים או עוקבים שלי : גם כאן רצוי להשאיר את האופציה הזו פעילה מכיוון שאם תהפכו את האופציה הזו לכבויה, גולשים אחרים יחשבו שיש לכם מה להסתיר… חוץ מזה, דווקא אם יראו שהחברים שלכם הם אנשים מוכרים בקהילה, זה ישפיע לחיוב על התדמית שלכם.
  • מי יכול לעקוב או להפוך להיות חבר שלנו : כאן בדרך כלל יש אופציה של כולם ושל חברים של חברים או עוקבים של עוקבים בלבד. הפעלה של חברים של חברים אולי נשמעת כמו אופציה מקצועית טובה יותר מכיוון שהיא תשמור עלינו במעגל המקצועי שלנו בלבד, אבל היא לא תיתן גם ללקוחות פוטנציאלים אופציה להפוך להיות חברים שלנו וזו כבר יכולה להיות בעיה (אפילו אם זה אומר שנצטרך לראות גם את הסטטוסים שהם מעלים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.