תפריט סגור

מיתוג אישי – איך לדאוג שהשם שלך יככב באינטרנט

בעזרת מיתוג אישי באינטרנט אפשר לחולל פלאים ולגרום לכך שהשם שלכם יופיע בהקשרים חיוביים ברשת תוך כדי בניית תדמית מצוינת וחיובית אף היא. על מנת לעשות זאת יש להשתמש בשיטות מוכרות של קידום אתרים אשר נועדו לדחוף את התוצאות החיוביות כלפי מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל

בניית נכסים שונים ברשת

הדבר הראשון שצריך לעשות למען מיתוג עצמי טוב יותר הוא לבנות נכסים שונים ברשת שבכולם מופיע השם שלכם בצורה חיובית אשר ממתגת אתכם כמומחים בתחום העיסוק שלכם. למשל, עורך דין יכול לפתוח בלוג, אתר אישי (או אתר תדמית כפי שהוא נקרא לפעמיים),דף בפייסבוק או פרופיל בלינקדין אשר בהם הוא יפרסם פסקי דין בהם זכה ומאמרים משפטיים מקצועיים על נושאים שונים.

ככל שיש יותר נכסים, כך המצב יותר טוב מכיוון שגוגל מציג רק תוצאה אחת או שתיים מכל אתר ברשת (אתר שלו כתובת ייחודית). לכן לא מספיק להסתפק רק בנכס אחד, וצריך ליצור פעולה משולבת במספר גדול של אתרים. מלבד זאת, התכנים בכל אתר צריכים להיות מושקעים ובעיקר מקוריים מכיוון שגוגל לא “אוהב” תכנים קצרים במיוחד או תכנים שהועתקו מאתר אחד למשנהו.

בהמשך יש להתערות בקהילה המקומית על ידי תגובות בבלוגים או בפייסבוק ואתרי תדמית של מובילי דעה בתחום או אפילו ניהול פורומים העוסקים בהתמחות הספציפית שלכם. הדבר ייצור לכם מיתוג אישי ראשוני חיובי מכיוון שאנשים יעקבו אחריכם דרך התגובות שאתם משאירים וייחשפו לכל אותם נכסים אותם בניתם בשלב הקודם.

בשלב הבא, לאחר שתצברו מוניטין וותק, כך שהשם שלכם יתחיל להיות מוכר וידוע, תוכלו לשתף פעולה עם מובילי דעה בתחום שלכם כדי להעלות פוסטים אורחים או אפילו קטעי וידאו באתרים שלהם וכך בעצם תנצלו נכסים שכבר קיימים ברשת כדי להעצים את השם שלכם. מלבד המיתוג האישי, פעולות אלו יתנו לכם חשיפה נוספת לעשרות אם לא מאות לקוחות פוטנציאלים חדשים.man-879092_1280

עולים במעלה התוצאות של גוגל

אם ביצעתם את שני השלבים הקודמים והשקעתם בכל אחד מהם זמן ואנרגיה, סביר להניח שתתחילו לראות את הנכסים השונים שבניתם לעצמכם עולים במעלה התוצאות של גוגל כאשר מחפשים את השם שלכם. אם זה עדיין לא קורה, אין מה להתייאש, לפעמיים לוקח לגוגל זמן לאנדקס את התוצאות ולהביא אותם למיקום “הנכון” שלהם מבחינת הרלוונטיות, כך שהם יופיעו במקום גבוה מספיק. (צריך גם לזכור שבגוגל מיקומי התוצאות משתנים כל הזמן ולכן אין מיקומים קבועים).

מצד שני, אפילו אם הצלחתם “להשתלט” על עשרת המקומות הראשונים (מרבית הגולשים לא עוברים לעמוד השני והלאה), אסור לכם לקפוא על השמרים ואתם חייבים להמשיך בפעולת המיתוג. הסיבה לכך היא שאם מישהו יכתוב אליכם אזכור שלילי, הוא עלול לעקוף את האזכורים החיובים ולגרום לכם נזק (דחיקת אזכורים שליליים הוא נושא שלם שלא נוכל להקיף את כולו במסגרת מאמר זה).

לפעמיים תגלו תוצאות שליליות עליכם הנמצאות באתרים חזקים יחסית (למשל, ב – ynet) אשר ייקח יותר זמן להוריד אותן למטה באמצעות דחיפת האזכורים החיוביים עליכם כלפי מעלה אלא אם כן תפנו לבעלי האתרים עצמם ותבקשו מהם להוריד את התוצאות כמחווה של רצון טוב או מסיבה משפטית של ממש.

לסיכום, מיתוג עצמי או אישי באינטרנט דורש עבודה מרובה בבניית המותג והתדמית שלכם ברשת, ולכן מלבד פעולות אותן אתם יכולים לבצע בעצמכם (תגובות, כתיבת מאמרים וכו’) רצוי להסתייע בחברה המתמחה בעניין לנושאים הטכניים והמורכבים יותר כמו פתיחת אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.