חמישה דברים שצריך לבדוק לפני שבונים חנות וירטואלית

חנות וירטואלית

היום יש לצרכן הישראלי מגוון רחב של  אפשרויות לפתיחה וניהול של חנות וירטואלית ולפעמים קשה לבחור בין כל כולן, במיוחד כאשר כל חברה מציעה רשימה אינסופית של תכונות ושדרוגים. חלק מאלו הם דברים שאסור לזלזל בהם, אבל חלק הם פשוט מקדמי מכירות שלא תמיד צריך אותם.

אז מה הכי חשוב לדעת?

התאמה ל-SEO

התאמה לקידום אתרים אורגני היא ללא ספק אחת הדרישות הבסיסיות ביותר כיום, ולמרבה המזל חלה התקדמות עצומה בתחום הזה. כיום רוב החברות מציעות את רוב מה שצריך בשביל שיהיה אפשר לקדם את האתר, לדוגמה:

  • שליטה בכותרות ותגי המטה של כל עמוד
  • הוספת תגי ALT למוצרים, קריטי אם רוצים שתמונות מוצרים יופיעו בגוגל
  • חיבור עם Google Analytics / Search Console ורשתות חברתיות

עם זאת, יש מספר אפשרויות מתקדמות שלא מגיעות עם כל מערכת וחשוב לשים לב גם אליהן:

1.תג קנוניקל – תג קנוניקל נועד למנוע מצבים בהם עמודים דומים יתחרו אחד עם השני בתוך האתר. לדוגמה, אם יש לכם עמוד אחד של חולצות שמסודרות לפי מחיר ועמוד של אותן חולצות שמסודרות לפי הזמן בו הן הגיעו לחנות, גוגל צריך לדעת איזה עמוד הוא העמוד הראשי.

2.הסרה של עמודים מגוגל – לדוגמה, אם יש לכם מוצר שלא זמין כרגע במלאי ולא תקבלו אותו עד החודש הבא, חשוב שתהיה לכם את היכולת להסיר אותו מגוגל באופן זמני דרך תג או קובץ מיוחד בשם robots.txt שנמצא על השרת.

3.מאמרים / בלוג – אחד החסרונות של חנויות וירטואליות הוא שאין בהן הרבה תוכן טקסטואלי. אחת הדרכים להתגבר על כך היא באמצעות מאמרים או אפילו בלוג. לכן, במערכת הניהול של החנות חייבת להיות אפשרות לפתוח חלקים נוספים באתר עם תכנים פתוחים.

שכירות או קנייה

שני המודלים הנפוצים ביותר כיום להקמה של חנות וירטואלית הם מודל הקנייה או מודל של שכירותה. במודל של קנייה האתר עצמו שייך לחלוטין לכם ואתם משלמים עליו פעם אחת וזהו. לעומת זאת, במודל של שכירות אתם משלמים סכום קבוע בכל חודש ובדרך כלל לא מחויבים לתקופת זמן.

מי שרק מתחיל בעולם של חנויות וירטואליות ולא בהכרח הופך עסק פיזי לעסק קיים יכול בהחלט לחשוב על שכירות של חנות וירטואלית לטווח קצר או בינוני, אך עליו לזכור שבטווח הארוך, הקנייה היא בדרך כלל משתלמת יותר ולרוב ניתן להתאים את התבנית באופן אישי. לעומת זאת, מי שכבר יודע מה הוא בדיוק רוצה ויש לו כמות גדולה מאוד של מוצרים שהוא מתכנן למכור, עדיף לו לקנות את החנות אם התקציב שלו מאפשר זאת. בדרך כלל אין בעיה לעבור ממודל של שכירות למודל של קנייה, אבל לא ההפך.

כדאי לקרוא: 5 טיפים לבניית אתרים

קוד פתוח או סגור

כיום יש חנויות בקוד פתוח לחלוטין, חנויות בקוד פתוח שהותאם לצרכים מסחריים ולכן הוא פתוח חלקית וכמובן שקיימות גם חנויות בקוד סגור.

לפעמיים דווקא בניה של חנות בקוד פתוח לחלוטין עשויה להיות מורכבת יותר מכיוון שהיא דורשת לעבוד ישירות מול מתכנת שמכיר את הקרביים של המערכת. יחד עם זאת, זו הדרך הכי טובה להתאים את החנות באופן אישי ללא שום מגבלות. עוד יתרון גדול מאוד של הקוד הפתוח הוא שבדרך כלל ניתן להעביר את המידע מהחנות לכל חנות אחרת שנבנית באותה פלטפורמה ולעיתים גם למערכות אחרות.

חנות בקוד פתוח למחצה היא מעין דרך ביניים : מצד אחד החנות עברה התאמה אישית ופיתוח מעבר ליכולות הבסיסיות של המערכת, אך מצד שני, במקרים רבים עדיין ניתן לייצא ממנה או לייבא אליה מידע מחנויות אחרות, כך שהמשתמש לא כבול אליה כמו במקרים של מערכות סגורות לחלוטין.

חנויות בקוד סגור לחלוטין הופכות להיות פחות נפוצות. יתרון אחד שלהן הוא שאם הן בנויות נכון, הן עשויות להיות בטוחות יותר מכיוון שהקוד שלהן לא מוכר בשוק. החיסרון המרכזי שלהן הוא שהן בדרך כלל כובלות את המשתמש וקשה עד בלתי אפשרי לעבור לפלטפורמה אחרת.

חנות מהירה ומתואמת למובייל

לא סתם כתבנו מהירה ומותאמת בשורה אחת: כיום חנות וירטואלית צריכה להיות גם מהירה מספיק על מנת שלא לגרום לגולש לעבור אל המתחרים, אבל גם מתאימה ונוחה לניווט בניידים. למרבה הצער, לא תמיד שני הדברים האלו מתקיימים יחדיו מכיוון שחנויות וירטואליות הן מורכבות יחסית ומציגות עשרות אם לא מאות מוצרים בבת אחת.

מלבד אופטימיזציה לקוד, ניתן להשיג פעולה מהירה יותר של החנות באמצעות ביטול ההפעלה של מודלים לא הכרחיים. לדוגמה, לא בטוח שאתם צריכים חיבור לכל מערכת סליקה על כדור הארץ או תמיכה בריבוי שפות. כל חיבור לפלטפורמה חיצונית דורש עוד כמה שניות של טעינה של הדף שיכולות להיות קריטיות, ובניידים זה לוקח אפילו יותר זמן.

 

מערכת לניהול לקוחות שהיא יותר מ-CRM

בכל חנות וירטואלית יש מערכת לניהול עסק של לקוחות וחשבונות על מנת לעקוב אחרי ההיסטוריה של כל לקוח וסטטוס ההזמנה שלו, אבל בעידן של היום זה כבר לא מספיק וחייבים להשתמש בטכניקות נוספות על מנת לגרום לגולש לקנות מאתנו שוב. יש כמה דרכים לעשות זאת וחשוב שלפחות חלק מהן יהיו בתוך המערכת:

1.רשימת תפוצה מפולחת – לכל לקוח יש תחומי עניין והרגלי קנייה שונים: חלק מהם ירצו לראות כל מבצע חדש שאתם מציעים וחלק ירצו לקבל רק את המוצרים הכי חמים של החודש. יש את אלו שנכנסים לאתר כל שבוע ולעומתם יש את אלו שכנראה לא נכנסו מאז הפעם האחרונה שקנו. לכן, למערכת שלכם חייבת להיות יכולת להתממשק מול מערכות ניהול רשימות תפוצה נפוצות, בין אם מדובר ב-Mailchimp,  רב מסר או אקטיב טרייל.

2.שיווק מחדש – שיווק מחדש היא טכנולוגיה באמצעותה אפשר להתאים מודעות ללקוח שכבר נכנס לאתר והתעניין במוצר או אפילו רכש מוצר כלשהו ורוצים להציע לו מוצרים נוספים מאותה הקטגוריה. שיווק מחדש פועל באמצעות סימון של כל גולש באמצעות פיקסל בלתי נראה. הפיקסל הזה הוא למעשה קוד מעקב, כך שהמערכת חייבת לתמוך בשתילה של קוד מותאם אישית. למרבה המזל, לרוב מערכות ניהול התוכן יש את היכולת הזו ברמה כזו או אחרת למרות שלפעמיים הוא נעולה מסיבות אבטחה וצריך לפתוח אותה.

השאר תגובה