דחיקת תוצאות שליליות בגוגל לחברות ועסקים

ניהול מוניטין באינטרנט

פרסומים שליליים באינטרנט ובמיוחד בתוצאות החיפוש של גוגל הם לא דבר חדש, אבל כאשר זה מגיע לחברות ועסקים, מדובר בצרה צרורה שיכולה להשפיע קשות על המוניטין וההתנהלות שלהם מול ספקים ולקוחות, כמו גם בצוות העובדים. לרוע המזל, בעידן של מידע מהיר שעובר כברק ברשת, אין כמעט עסק או חברה שמחוסנים מפני זאת.

החדשות הטובות הן שבאמצעות טקטיקות שונות של קידום אתרים ויחסי ציבור באינטרנט, אפשר לדחוק את התוצאות השליליות למטה ולהחזיר את האמון לחברה. זה אמנם לא קורה ביום אחד, אבל מוטב להתחיל את התהליך כמה שיותר מוקדם על מנת למזער נזקים.

יחסי ציבור

ליחסי הציבור הדיגיטאליים של החברה יש חשיבות מרובה בכל הקשור לניקוי שמה. זאת מכיוון שפרסומים חיוביים באתרים גדולים ונחשבים כמו למשל Ynet, דה מרקר וגלובס נוטים להגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל אשר רואה את האתרים האלו כאתרים סמכותיים שהמידע בהם אמין. בנוסף לכך, הם מעלים את המוניטין של החברה בעיני הציבור הרחב ומדגישים את היתרונות שלה. חשוב כמובן שהתוכן יראה אותנטי ומקצועי ולא שיווקי מדי.

הסרת התוכן הפוגעני

אם התוכן הפוגעני אינו נכון מבחינה עובדתית ומהווה פגיעה בשמו הטוב של העסק או לשון הרע, ייתכן שיהיה ניתן לפעול באמצעיים שונים כלפי האתר המפרסם על מנת שיוריד את התוכן הבעייתי מהרשת. אם פנייה רגילה איננה עוזרת, תמיד אפשר לפנות לצעדים משפטיים במידה והמשאבים מאפשרים זאת.

בנוסף, באתרים רבים שמפרסמים פסקי דין, "יישמחו" להסיר את המידע הבעייתי תמורת תשלום. החוקיות של העניין אמנם מוטלת בספק וגם לא מדובר במעשה אתי במיוחד, אבל לפעמיים עדיף להשתמש בפתרון הקצר ביותר גם אם הוא קצת עקום.arrows-1229853_1280

שימוש בפרופילים חברתיים ואתרי לווין

מכיוון שגוגל מציג בדרך כלל רק שתי תוצאות מכל דומיין (אתר אינטרנט), הרי שיש גבול לכמות התוצאות בה נוכל לשלוט בעמוד הראשון של גוגל באמצעות האתר הראשי שלנו בלבד. מסיבה זו, חשוב מאוד להשקיע גם בפרופילים חברתיים "חזקים" שיציגו את העסק באופן מחמיא.

בארץ מדובר בעיקר בפייסבוק וגוגל פלוס, כמו גם ביו-טיוב (אם מדובר בעסק שיכול להשתמש באמצעים ויזואליים כדי למתג את עצמו) אבל בחו"ל גם טוויטר ולינקדין יכולים לעשות את העבודה באופן מוצלח. לפרופילים חברתיים יש גם כן יכולת להתברג היטב בתוצאות החיפוש מכיוון שהם חלק מהאתרים הפופולאריים ביותר ברשת.

לגבי גוגל פלוס ספציפית, חשוב שהמידע יהיה נכון ומעודכן, כולל כתובת מלאה ותמונה, וזאת על מנת שגוגל יציג את הפרטים הכי עדכניים על החברה בגרף הידע שלו אשר מופיע כיום בצורה מאוד בולטת בתוצאות החיפוש (בטלפונים סלולאריים אף מעל התוצאות הרגילות).

במקרים מסוימים אפשר להשתמש גם ב – "אתרי לווין". אלו הם אתרים הקשורים באופן הדוק לאתר הראשי ונועדו לחזק אותו, אבל האפקט היותר חשוב שלהם לעניינינו הוא שהם יכולים לתפוס מקום בעמוד הראשון של גוגל ולדחוק את התוצאות השליליות למטה. (כל עוד הם יושבים על דומיין נפרד)

למרות שמדובר בפיתרון מצוין במקרים רבים, חשוב לזכור שאתרי הלווין צריכים להיות ייצוגים ובעלי מידע רלוונטי אודות החברה. לכן, חברות ועסקים רבים בוחרים להשתמש בבלוגים או אתרים ייעודים למוצרים ספציפיים (לדוגמה – בר מים של חברה לשיווק מים מינרלים) כדי להשיג את התוצאה האפקטיבית ביותר.

התמקדות במילות המפתח השליליות

חברות רבות לניהול מוניטין לא יאהבו לספר לכם זאת, אבל גם אם הצלחתם לדחוק אחורנית תוצאות שליליות משם החברה שלכם, ההשלמה האוטומטית של גוגל עדיין עלולה לפגוע בכם. למשל, אם נתגלו חומרים חשודים במוצרים של חברה מסוימת, סביר להניח שאם מישהו יתחיל להקליד את שם החברה, הוא יקבל אוטומטית הצעה לחפש את האזכורים לפרשה הזו…

במקרה הזה אין פתרון קסם, וסביר להניח שההשלמות האוטומטיות ייעלמו מעצמן ברגע שהגולשים יפסיקו להביע עניין בנושא (ההשלמות האוטומטיות מסתמכות בין היתר על מספר החיפושים של כל צירוף). מה שכן אפשר לעשות זה להתמקד במילות המפתח השליליות וליצור עמודים ייעודים באתר שנועדו להרגיע את הציבור. עמודים אלו יצטרכו להיות בנויים נכון מבחינת SEO ולכלול טקסטים שיאזכרו את מילות המפתח הנכונות, אחרת הסיכויים שלהם להתברג גבוה בתוצאות החיפוש לא יהיו טובים.

אם לא ניתן לעשות זאת בדרך הרגילה, אפשר גם להשתמש במודעות ממומנות לתקופה קצרה. היתרון של מודעות ממומנות הוא שניתן למקד אותן במילות המפתח הבעייתיות ובשם העסק, ומכיוון שאין הרבה מתחרים על המילים הללו, הן בדרך כלל יופיעו בראש תוצאות החיפוש (כיום ההבדלים בין תוצאות ממומנות לתוצאות הרגילות בקושי נראה לעין).

לסיכום, בעזרת  שילוב של מספר כלים שונים ובעיקר השקעה בתוכן ובמיתוג מעבר לאתר הבית, ניתן להילחם בפרסומים השליליים בהצלחה ולדחוק אותם אל מקומות שעיני גולש לא יראו מעולם…

השאר תגובה