אם כל פעם שאתם הולכים לריאיון עבודה או דייט אתם מרגישים שדוחים אתכם, או שאולי אנשים פשוט לא רוצים להיכנס לעסק שלכם בלי שום הסבר הגיוני, כדאי שתבדקו קודם כל בגוגל מה כתבו עליכם. יכול להיות שתגלו כמה תוצאות לא מחמיאות במיוחד. לדוגמה :
- פסק דין מעצבן שאין כוח לקרוא אותו עד הסוף, אבל הוא בכל זאת לא נראה טוב כשהשם שלכם מופיע בו בכותרת…
- ביקורת קוטלת שכתבו על העסק שלכם בגוגל או באחד מאתרי העסקים ברשת (ויכול להיות שאלו בכלל המתחרים שלכם שרצו לעשות לכם קארמה רעה…)
- תמונות מביכות שלכם מהחופשה האחרונה בחו”ל שאולי לא הייתם צריכים להעלות לאינטרנט…
- פרסומים אודות חשדות שעלו נגדכם (גם אם בסוף הם הוכחו כעורבא פרח…)
- כתבות מגמתיות של כתבים שחושבים שהם עלו על איזה סקופ רציני ויצאה להם סתם כתבה רכילותית
- פרסומים מכפישים בפורומים של “אחד שיודע” וכו’
- פרסומים בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות (לפעמיים עד לרמה של פרופילים מזויפים, כן כן…)
החדשות הרעות הן שברוב המקרים לא תוכלו באמת להסיר את התוצאות הללו מגוגל לחלוטין מכיוון שלעיתים קרובות קשה לשכנע את בעלי האתרים להוריד את התכנים מהאינטרנט (במיוחד אם אתם ידועים קצת יותר מאחרים, ואז הם מרוויחים מכל חיפוש של השם שלכם עוד כמה גולשים מציצנים…).
במקרים מעטים בהם מה שמפרסמים עליכם הוא ממש לא נכון, אפשר לבצע הסרת תוצאות מגוגל בגין הוצאת דיבה או הכפשה שניתן לאיים באמצעותם בתביעה משפטית, וזה סיכון שרוב בעלי האתרים (השפויים לפחות) לא יהיו מוכנים לקחת על עצמם…
החדשות הטובות הן שאפשר לדחוק את התוצאות האלו כלפי מטה למקומות שרוב הגולשים לא מתקרבים אליהם, לדוגמה, העמוד השני של גוגל שרוב האנשים לא גולשים בו (אלא אם הם חופרים מקצועיים). כדי לעשות זאת צריך להשתמש בשירותים של מקדמי אתרים או חברות לניהול מוניטין, כמו גם משווקים בפייסבוק שיודעים איך לעשות את העבודה (תוכלו לעשות זאת גם לבד, אבל אז זה ייקח לכם כאורך הגלות). בסופו של דבר התוצאות החיוביות שמשבחות אתכם יחליפו את התוצאות השליליות והשם שלכם בעמוד הראשון של גוגל או בפייסבוק יהיה נקי כמו טלית שכולה תכלת…
אז איך בדיוק עושים את הקסם הזה?
כמו שהסברנו, כדי לבצע הסרת תוצאות שליליות, צריך להיעזר בשיטות שונות של קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות עם דגש על מיתוג ומיצוב שלכם כמומחים . מכך אפשר ללמוד שלא כל מי שקם בבוקר ומכריז על עצמו כמקדם אתרים יכול לבצע את המשימה, מהסיבה הפשוטה שצריך גם ראש קראטיבי שיידע איך להציג אתכם בצורה הכי טובה שיש.
לאחר שיש לנו את כל מה שצריך בארגז הכלים שלנו, אנחנו יכולים סוף כל סוף לצאת לחלל האינטרנטי ולהתחיל לבנות לעצמנו שם. לא צריך לירות לכל הכיוונים, אבל בהחלט צריך לבצע פיזור השקעות חכם ולא לשים את כל הביצים בסל אחד. אפשר לפתוח בלוגים, דפים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וגוגל פלוס, אתרים אישיים, לנהל פורומים ועוד. העיקר הוא שכל נכס שכזה ייתן לנו שם טוב ולא רק שמן, ויבנה עבורנו תדמית חיובית.
כעת, כאשר יש לנו ערמה שלמה של קלפים מנצחים ולא רק ג’וקר אחד, אנחנו צריכים לדחוף אותם למעלה במעלה התוצאות של גוגל (חשוב לדעת שגם דפים ברשתות חברתיות מופיעים בגוגל). אחת מהדרכים לעשות זאת היא לקשר באופן זהיר בין הנכסים השונים, לא בהגזמה ולא בצורה שתיראה לא טבעית, וכאן בדיוק נכנס התפקיד של קידום אתרים מקצועי. בנוסף לכך, זה אף פעם לא מזיק לבצע שיתופי פעולה עם אנשים אחרים או חברות בעלי שם כדי לקשר ממאמרים מקצועיים אל הנכסים שלנו באמצעות קרדיטים.
תוך כמה זמן רואים תוצאות?
השאלה תוך כמה זמן רואים תוצאות היא שאלה מורכבת ותלויה לא רק ברמת המקצועיות של החברה אותה אנחנו שוכרים, אלא גם ב-“חוזק” של האתרים שפרסמו עלינו דברים שליליים. ככל שאתר הוא חזק יותר, כך הוא מן הסתם גם נצמד יותר חזק לדפים של גוגל. למרות שלפעמיים נדמה ששום מטאטא לא יוכל להסתיר את הלכלוך הזה מתחת לשטיח (גם אם זה לא נעים לשמוע, זה בעצם מה שאנחנו עושים כאן…), לפעמיים זו רק שאלה של זמן וסבלנות (עם קצת רצון וקצת יכולת…). במקרים יותר קשים שבהם גם זה לא עוזר, ובהנחה שאלו אתרים גדולים שיש להם עורך – אפשר כאמור לפנות ולנסות להסיר את התוצאה השליליות באמצעות בקשה וקצת מחווה של רצון טוב מהצד השני.