תפריט סגור

קידום אתרים, התהליך או התוצאה, מה חשוב יותר?

קידום אתרים

אחרי לא מעט שנים בתעשייה, לומדים דבר או שניים על התוצאות, מתי הן מגיעות ובעקבות מה. ואני לא מדבר רק על קישורים או על תוכן, אני מדבר על מה נעשה בפועל על מנת להביא את האתר של הלקוח או שלנו למקומות הראשונים, האם זה משהו שנעשה בתוך התוכן? האם זה נעשה בעזרת יצירתיות אמיתית בהבאת קישורים? חשוב מאוד להבין מה באמת נעשה בשלב בתהליך שהתוצאות הגיעו, ובעיקר, מתי הן הגיעו.

אחת הבעיות שלנו מתחילות כבר בשלב השם העיקרי של התחום הזה. בחו”ל הוא קוראים לו “אופטימיזציה למנועי החיפוש” (או בקיצור SEO) בעוד שאנחנו כאן בישראל קוראים לזה על שם התוצאה הסופית, קידום אתרים אורגני, אבל למה בעצם? הרי בתכל’ס, תהליך בריא של קידום אתרים מתחיל מאופטימיזציה נכונה ובניית קישורים רלוונטיים, אז למה לקרוא לנו על שם התוצאה?

מבלי להיכנס להאשמות לתחילת שנות ה2000 אבל בואו נודה בזה, תמיד הישראלים לא היו טובים בתרגום מחו”ל (אודי כגן אומר תמיד: מה זה “עליזה בארץ הפלאות”, למה לא אליס? מה זה עליזה? היא באה לנקות את ארץ הפלאות?”)

אז למה בעצם אנחנו טועים בתוצאות? למה יש כל כך הרבה חברות שלא כל כך טובות במה שהן עושות (ואני מעדן את זה מאוד), בעיקר משום שאנחנו משווקים את התהליך כולו בתור התוצאה הסופית של קידום אתר, אז אם אנחנו נסתכל שניה על השם המקורי של התהליך, נדע גם לצפות בהתאם את התוצאה.

למשל, תהליך של קידום אתרים בארץ, בלא מעט חברות מסתכם בזה:

  • מחקר מילות מפתח קצרצר (במקרה הטוב שיש בכלל כזה)
  • סידור תגיות המטא באתר (טייטלים וכו’..)
  • התאמת האתר למובייל
  • קיצור זמני טעינה
  • קישורים חיצוניים (מכל מקום באשר הוא, לא קריטי מאיפה)

התהליך הנ”ל הוא נכון, אבל הוא לא יחזיק לאורך זמן רב, ולכן, על מנת לצפות את התוצאות בצורה נבואית כמעט, יש להפוך את התהליך למשהו יותר כזה:

  • מחקר מילות מפתח מקיף (גם ללונג טייל’ים)
  • מחקר מתחרים מקיף (להבין מי בעצם נמצא במקומות הראשונים על הביטויים החשובים ללקוח / לפרויקט ומה הוא עשה בשביל להגיע לשם, אונסייט מושקע ואופסייט רע? ההפך?)
  • אופטימיזציה מלאה לאתר (החל מתגיות ועד לסכמות)
  • התאמת אתר למובייל (וגם עבור חווית המשתמש!!)
  • קיצור זמני טעינה וטיפול בתמונות באתר
  • קישורים חיצוניים (המעט המדויק ולא הכמותי והמיותר ינצח הכל)

עם תהליך נכון הנ”ל, אפשר לבנות תהליך איכותי של SEO, בתהליך שכזה שבעצם מראה על בניית אסטרטגיה לקידום אורגני, ולא סתם, “קידום אתרים למקום הראשון” כאילו זו משימה.

ככל שתתמקדו יותר בבניית תשתית נכונה של מחקרים והבנת הנקרא לגולש שבאתר, תוכלו להבין שכל האלגוריתמים החדשים של גוגל (כמו ראנקבריין) בעצם יעצימו את המיקומים שלכם ללא קשר לכמות, אלא לאיכות בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.