תפריט סגור

קידום אתרים בגוגל כבר לא פשוט כמו פעם

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל הוא המטרה העיקרית של כל בית עסק כיום. מלבד העובדה שמדובר בטכניקת הפרסום הכי משתלמת לטווח הארוך לענייני החזר השקעה וכמות לקוחות פוטנציאליים, הרי שיש לקידום אורגני גם יתרונות רבים אחרים.

לדוגמה: מוניטין ומיתוג העסק המושפעים מהמיקום שלכם בגוגל, הגברת החשיפה למותג, בניית רשימת תפוצה, הופעה בתוצאות המועשרות של גוגל וכמובן ליהנות מפירות הקידום לתקופה קצרה נוספת גם אם תחליטו בעתיד להפסיק את עבודת הקידום מאיזושהי סיבה.

קידום אתרים בגוגל הוא לא מה שהיה פעם – הוא הרבה יותר מורכב, קשה ותחרותי ולכן אתם רוצים בראש ובראשונה להכיר את ההיסטוריה והעדכונים הגדולים של גוגל, לעבוד מול חברת קידום מקצועית ומנוסה, כזו שבעלת וותק מספיק גדול שעברה עדכונים שכאלה ועדיין חיה לספר עליהם וכמובן כזו שתהיה ערנית ומוכנה לעדכונים הבאים.

האלגוריתם של גוגל

בואו נדבר תחילה על מהו האלגוריתם של גוגל? הרי גוגל הוא מנוע חיפוש ואילו קידום אתרים בגוגל היא טכניקת פרסום שמטרתה היא לבצע פעולות שמקדמות את האתר במעלה תוצאות החיפוש, מעודדות את מנוע החיפוש להציב אותנו ראשונים בתוצאות לפני המתחרים שלנו.

כיצד גוגל מחליטים מי ממוקם לפני מי? באמצעות אלגוריתם, נוסחה, שהיא בנתה.

כיום האלגוריתם כולל מאות רבות של פרמטרים המשפיעים על תוצאות החיפוש כאשר הרבה מהפרמטרים כלל לא ידועים לציבור, חלקם נמסרים לנו על ידי גוגל בהכרזות שלה ובהמלצות שלה לציבור “מה לעשות כדי שהאתר יהיה ידידותי למנוע החיפוש שלהם וכדי לעודד את גוגל לדרג אתכם גבוה יותר” אולם המורכבות של מנוע החיפוש היא הרבה מעבר למה שהיה בעבר.

בעבר המנוע היה פחות מסובך, פחות מורכב והיו בו המון פרצות שמקדמי אתרים חכמים ומתוחכמים, ידעו כיצד “להערים” על מנוע החיפוש ולבצע פעולות שמקדמות את האתרים במהירות לראש התוצאות. 

קידום אתרים בתחילת שנות ה-2000 ועד שנת 2011:

השנה היא 2008. הקמנו אתר אינטרנט בנושא בדיחות ופנאי שהיו בו גם בדיחות, סיקורים, המלצות, משחקים אונליין ועוד מגוון דברים של פנאי וכיף.

התחרות הייתה פחות גדולה מהיום אולם ביחס למדד התחרויות דאז היא עדיין הייתה נחשבת לתחום תחרותי.

שמנו לב שככל שנדחף יותר ביטויי מפתח באתר כך יותר עמודים שלנו ידורגו בגוגל ונזכה ליותר תנועה מתוצאות החיפוש.

שמנו לב שככל שנקשר יותר לאתר שלנו מכל חור אפשרי ברשת, כך האתר שלנו יעלה בתוצאות החיפוש. למעשה – כל מה שידענו וכיוונו אליו זה איך לבנות אסטרטגיית קידום אתרים בגוגל הפועלת אך ורק לגוגל.

חוויית משתמש, חוויית הגולש, השימוש באתר, הענקת ערך וכל המושגים הללו כלל לא היו בלקסיקון אז.

לא כי לא רצינו – אלא כי לא היינו צריכים לכוון לשם. מבחינתנו עשינו מה שהיה צריך כדי להרים את האתר במלוא התוצאות ועשינו כל מה שיכולנו יותר הרבה ויותר מהר מהמתחרים שלנו כדי להגיע למקום הראשון ולשמור עליו. כך היה עד 2011.

עדכוני האלגוריתם של גוגל וכיצד הם משפיעים על אתרים בכל תחום ובכל מקום בעולם?

בעשור האחרון גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה במאות עדכונים שונים בכל שנה.

מרבית העדכונים הם מינוריים עד כדי כך שאיננו מרגישים אותם אולם חלק מהעדכונים הללו הם עדכונים גדולים המשפיעים באופן מהותי על מנוע החיפוש. כך למשל עם עדכון פנדה ב2011.

עדכון פנדה וכיצד הוא היכה גלים בתחילת העשור הקודם?

בשנת 2011 גוגל שחררה את עדכון פנדה לעולם. לאחר עשור קודם שבו גוגל שכללה את האלגוריתם שלה אולם עדיין סבלה מהצגה של אתרים עם תוכן באיכות נמוכה, עמודי תוכן רזים, אתרים עם תכנים מועתקים ואתרים עם הרבה פרסומות ומעט תוכן בעל ערך באתר היא החליטה לבצע עדכון שבודק את האתרים והעמודים בהם לפי איכות התוכן בהם.

כמובן שהיא מדדה את זה לפי שאלות שונות שהיא שאלה את עצמה ותכנתה את המדדים הנדרשים שיכולים לספק לה את התשובות והערכה לאיכות התוכן באתר ובכל עמוד בו.

כך שיפרה את תצוגת התוצאות לאתרים שבאמת מחלקים תוכן איכותי ובעל ערך לגולשים ואתרים שהשקיעו רק בקישורים לאתר או בהרבה עמודי ספאם באתר סבלו מירידות בתוצאות עד כדי היעלמות מהתוצאות בגוגל.

עדכון פינגווין ומה הייתה המטרה שלו?

שנה לאחר מכן ב2012 יצא לאוויר גם עדכון פינגווין. לעומת עדכון פנדה ששם דגש בעיקר על איכות התוכן באתר, עדכון פינגווין שם דגש על איכות הקישורים הקשורים לאתר.

גוגל החלה לבחון גם את איכות הקישורים המקשרים לאתר ולא רק את הכמות שלהם.

כלומר אם עד אז העבודה הייתה “מי משיג יותר קישורים” הרי שלאחר עדכון זה קישור אחד יכול היה להיות שווה יותר מ 100 קישורים אחרים אם הוא הגיע מאתר איכותי יותר וממקום איכותי יותר למשל מתוך אנקור במאמר איכותי ולא מתוך קישור בתפריט צדדי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.