הדחקת אזכורים שליליים בגוגל

ניהול מוניטין בגוגל

הדחקת אזכורים שליליים בגוגל הפכה להיות אתגר לא רק עבור ידוענים או מי שהתפרסם בחדשות בנסיבות כאלו ואחרות, אלא גם של אזרחים וגופים מן השורה – בין אם מדובר באנשי עסקים, חברות, ואפילו אנשים פשוטים שגילו יום אחד שמישהו לכלך עליהם ברשת. אין צורך להרחיב מדוע הפגיעה התדמיתית במצבים כאלו היא אנושה, אבל החדשות הטובות הן שלא צריך להיכנס לפאניקה, ובעזרת פעולות שונות, אפשר לתקן את המצב יחסית בקלות.

איך מבצעים הדחקת אזכורים שליליים בגוגל?

הרעיון של הדחקת אזכורים שליליים בגוגל מתבסס על עיקרון פשוט: אם יהיו לנו מספיק דפים ברשת או אתרים שמציגים אותנו באור חיובי (החל מפרופילים ברשתות חברתית, ועד לבלוגים ואפילו כתבות תדמית באתרים מובילים), נוכל לדחוף אותם כלפי מעלה ואז התוצאות השליליות ידחקו כלפי מטה למקומות נמוכים בגוגל שרוב הגולשים נחשפים אליהם.

דחיקת אזכורים שלילים – הצוות המנצח

מקדם האתרים

זה לא סוד שיש הרבה מאוד דמיון בין קידום אתרים לדחיקת תוצאות שליליות מכיוון שבשני המקרים המטרה היא לקחת אתרים או דפים מסוימים ולגרום להם להופיע במקומות כמה שיותר גבוהים בגוגל. ההבדל הוא שבדחיקת תוצאות שליליות צריך בדרך כלל להשתמש במערכת שהיא לא בשליטה מלאה שלנו (למשל, דף פייסבוק), ודרוש ידע נוסף על מנת לנצל אותה כדי שתשרת בצורה הכי טובה את המטרות שלנו. לכן, מקדם אתרים שמתמחה גם בנושא של הדחקת אזכורים שליליים בגוגל, הוא מי שצבר הרבה ניסיון עם קידום תוצאות מסוגים שונים ומגוונים.

אנשי התוכן

בנוסף למקדם, צריך גם אנשי תוכן שיווקי שיודעים כיצד לכתוב פרופילים מחמיאים או פוסטים שייצרו תדמית חיובית בקרב הגולשים מבלי להיראות מלאכותיים מדי. למשל, אפשר לכתוב את הפוסטים בגוף ראשון, לתת דוגמאות מסיפור אישי, לספר על הצלחה עסקית וכך  הלאה.

גרפיקאי

מכיוון שבשונה מקידום אתרים קלאסי, הדחקת אזכורים שליליים בגוגל, כל אתר או דף שבונים צריך להיות מושקע מאוד מבחינה גרפית ואסתטית, במקרים רבים אין בררה אלא להיעזר בגרפיקאי מקצועי שיכול לגרום גם לדפים פשוטים להיראות כמו מיליון דולר. לפעמיים הגרפיקאי עובד תחת מקדם האתרים ולפעמיים עדיף לקחת גרפיקאי עצמאי אם התקציב מאפשר זאת…

חברת יחסי ציבור (בונוס)

לסיום, מלבד מקדם האתרים ואנשי התוכן, מי שיש בידיו את האפשרות לקחת חברת יחסי ציבור שתדאג ליצור קשר עם אתרים גדולים ומשפיעים ולפרסם בהם תכנים, יוכל לזרז מאוד את התהליך מכיוון שאתרים כאלו נוטים להתקדם במהירות בתוצאות החיפוש והשם של מושא הכתבה בדרך כלל מופיע במקומות בולטים שמנועי החיפוש מתייחסים אליהם במיוחד.

מה עושים במקרים קיצוניים?הדחקת אזכורים שליליים בגוגל

במקרים קיצוניים בהם האתרים שאנחנו ניצבים מולם הם אתרים חזקים מאוד או שאנחנו מחפשים פתרון מיידי וכל דקה היא קריטית בעבורנו, נוכל לפעול בכמה דרכים נוספות :

1.לפנות לבעלי האתרים בהם פורסם מידע שלילי אודותינו ולבקש מהם להוריד את התוכן הבעייתי או לערוך אותו. הטקטיקה הזו פועלת בעיקר עבור אתרים קטנים – לדוגמה, אתרי פורומים או אתרי רכילות וכו'. אתרים מסוימים כמו למשל אתרים שמפרסמים פסקי דין, יסכימו לעשות זאת תמורת תשלום. אפשר גם לערב בעניין עורך דין המתמחה בדיני אינטרנט, אבל ברוב המקרים שני הצדדים מעדיפים שלא להגיע לזה.

2.פניה לגוגל – זהו פתרון בעייתי אשר פועל יותר טוב באירופה, שם גוגל מחויבת להסיר תוצאות שליליות מהאינדקס שלה במקרים והם כבר לא רלוונטיים ופוגעים בשמו של אדם. למרבה הצער, בגוגל ישראל הדברים אינם כה פשוטים ורק במקרים בהם מדובר במידע רגיש שפוגע בביטחון המדינה או במקרים ברורים של ניסיונות הכפשה בכוונה תחילה, גוגל תיעתר לבקשה (ראו את מקרה "באים לבנקאים"). כמו כן, חשוב להזכיר שההסרה היא רק מהגרסה של גוגל שנמצאת תחת תחום השיפוט של בית המשפט שנתן את ההוראה, והמידע עדיין יהיה זמין בגרסאות אחרות של גוגל מסביב לעולם.

3.הקפאת חשבונות חברתיים – כמו שציינו קודם לכן, לפרופילים חברתיים יש גם השפעה על גוגל מכיוון שחלק ניכר מהם (כולל הפוסטים) הם ציבוריים. אם אנשים ממשיכים לכתוב עלינו דברים רעים בתוך עמוד הפרופיל שלנו או מגיבים לפוסט ישן שלנו, אנחנו יכולים להקפיא את הפרופיל או להסיר אותו לגמרי כדי להנמיך את הלהבות. נכון, זהו לא הפיתרון האופטימאלי, אבל בשעת צרה, לפעמים אין מנוס אלא להשתמש בו.

השאר תגובה